Är ditt företag redo?

Den avgörande faktorn för att klara av en kris är att vara väl förberedd och medveten om hur man reagerar i en kritisk situation.

I några intervjuer med företag som blev mer drabbade vid attacken i Stockholm den 7 april 2017 finns flera gemensamma nämnare men självklart också företagsspecifika reflektioner över vad som fungerade väl och vad som behöver förbättras:

“Det var svårt att veta vad som var fakta och rykte…”

“Vissa gick ut med mail och listor och uppmanade närmaste chef att identifiera var hens teammedlemmar befann sig.”

Läs mer och få en checklista på vad ni kan göra för att vara mer förberedd vid en kris.

Ladda ner vår PDF här.

Read more

Event
January 24, 2019

Sveriges Grönaste Varumärke – kvällsevent 20/2

Varmt välkommen till ett inspirerande kvällsevent på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Career
January 21, 2019

Tar du examen under 2019? Vi söker juniora strategikonsulter med start i höst!

Vilka råd skulle du ge till ledningen av ett ledande e-handelsbolag i fråga om hur de kan behålla sina kunder? Med vilken strategi skulle du öka försäljningen för ett av Sveriges...
Blog
December 22, 2018

An overview of growth challenges and the unique Differ approach

In most industries, the market landscape is changing at an unprecedented pace and scale. Transparency is greater than ever, customers have become more elusive and harder to segment, values like…

Contact Us