Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – frukostseminarium 16/2-18

Utveckling av kundlojalitet i en allt mer komplex värld – hur gör man och vilka verktyg finns

Att utveckla hållbar lojalitet och engagemang i kundrelationerna har blivit en allt större utmaning i alla branscher. Dels har kunderna blivit mer kunniga och deras förväntningar på kundupplevelsen har ökat – dels har tillgängliga digitala lösningar och kunddata utvecklats enormt. Allt detta ställer stora krav på företag och organisationer.

För vem

Seminariet riktar sig till dig som arbetar i linjebefattning inom marknad, sälj, CRM, affärsutveckling, Customer Experience och förändringsledning. Seminariet är tyvärr inte öppet för branschkollegor till vår partner. Som deltagare kommer du får med dig inspiration och konkreta tips till din vardag.

Talare

Helena Nordman Stålnacke och Frank van Gelder, partners på Differ.

Program

07.30 | Registrering & frukost

08.00 | Introduktion Wednesday Relations

08.05 | Under föredraget kommer vi prata om:

  • Kundlojalitet – definition och mätbarhet
  • Drivkrafter bakom kundlojalitet
  • Lojalitetsstrategi
  • Hur förvandlas stora datamängder till agerbara kundinsikter
  • Differentiering och personalisering i kundbearbetningen
  • Verktyg, som strategisk segmentering, marketing automation (MA), artificial intelligence (AI), mm.
  • Flera exempel från olika branscher (kundcase)

08:55 | Avslut och summering

Tid & Plats

16 februari 2018
Kl. 08.00-09.00
Registrering & frukost från kl.07.30

Berns
Näckströmsgatan 8, Stockholm

ANMÄL DIG

Share

Read more

Event
January 24, 2019

Sveriges Grönaste Varumärke – kvällsevent 20/2

Varmt välkommen till ett inspirerande kvällsevent på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Career
January 21, 2019

Tar du examen under 2019? Vi söker juniora strategikonsulter med start i höst!

Vilka råd skulle du ge till ledningen av ett ledande e-handelsbolag i fråga om hur de kan behålla sina kunder? Med vilken strategi skulle du öka försäljningen för ett av Sveriges...
Blog
December 22, 2018

An overview of growth challenges and the unique Differ approach

In most industries, the market landscape is changing at an unprecedented pace and scale. Transparency is greater than ever, customers have become more elusive and harder to segment, values like…

Contact Us