Sveriges Grönaste Varumärke – seminarium 10/4

Varmt välkommen till ett inspirerande seminarium på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Differ har, sedan 2007, undersökt hur svenska folket ser på frågor om miljö och hållbarhet i undersökningen Sveriges Grönaste Varumärke. Tioårsperspektivet visar att hållbarhetsfrågans betydelse aldrig har varit större än nu.

  • Svenskarna värderar grönhet allt mer och gör allt fler aktiva gröna val
  • Frågan har omdefinierats; från ett tydligt fokus på klimat till en bred syn på hållbarhet där miljö, hälsa och socialt ansvarstagande inkluderas
  • Ribban har höjts. Bland företagen har hållbarhet flyttats från sporadiska punktinsatser till en naturlig del av kärnverksamheten

Vi berättar mer om detta, under en kväll med mingel, mat och dryck. Vi går djupare in på vad som hänt inom grönhet under de gångna tio åren, blickar framåt och presenterar resultaten av utnämningen Sveriges Grönaste Varumärke 2017. Årets stora vinnare kommer också att berätta om hur de arbetat för att skapa ett varumärke med en stark grön position.

Seminarium med Differ och årets vinnare

Datum: 10 april
Tid: Registrering kl. 17:00-17:30
seminarium kl. 17:30-18:30
mingel kl. 18:30-20:00
Plats: Differs kontor, Regeringsgatan 67, Stockholm
Kostnad: Seminariet är kostnadsfritt, antalet platser är begränsat

Anmäl dig här

Share

Read more

Event
January 24, 2019

Sveriges Grönaste Varumärke – kvällsevent 20/2

Varmt välkommen till ett inspirerande kvällsevent på temat Sveriges Grönaste Varumärke!

Career
January 21, 2019

Tar du examen under 2019? Vi söker juniora strategikonsulter med start i höst!

Vilka råd skulle du ge till ledningen av ett ledande e-handelsbolag i fråga om hur de kan behålla sina kunder? Med vilken strategi skulle du öka försäljningen för ett av Sveriges...
Blog
December 22, 2018

An overview of growth challenges and the unique Differ approach

In most industries, the market landscape is changing at an unprecedented pace and scale. Transparency is greater than ever, customers have become more elusive and harder to segment, values like…

Contact Us