Growing Customer Loyalty in the Age of Disruption
-A study on the Swedish P&C Insurance industry
Article
-A study on the Swedish P&C Insurance industry
Article
Report from Fredrik Andersson, our correspondent in LA, California: “More than a month has now passed since Amazon acquired the upscale grocery chain Whole Foods Market. While overall prices have...
Article
GDPR träder snart i kraft och företag blir då tvungna att skapa ordning och reda på sin kunddata. Så passa på att använda företagets förberedelser inför GDPR som en möjlighet...
Article
Maximera nyttan av ditt företags förberedelser inför GDPR genom ett tvärfunktionellt samarbete med utgångspunkt i affärsverksamheten.
Article
Den avgörande faktorn för att klara av en kris är att vara väl förberedd och medveten om hur man reagerar i en kritisk situation.
Article
The transformation towards customer focus is one of the toughest management challenges a company can undertake. In this paper we share some lessons learned for a successful journey. In fact,...
Article
Allt fler bolag har som ambition att leverera en personaliserad kundupplevelse. Målbilden är att bearbeta kunderna så personligt som möjligt via anpassad kommunikation, service och även personliga erbjudanden, för att...
Article
Det finns en stark korrelation mellan kundupplevelse och lojalitet. För att skapa lojalitet gäller det att ständigt utvecklas för att möta kraven på kundupplevelser i alla olika interaktioner. Lojalitet blir...
Article
Gränslandet mellan kund och företag utvecklas, omdanas. Det som förr var en enkel handelstransaktion har vuxit till att bli ett komplext nätverk av interaktioner. Isolerade kundmöten har blivit en oförutsägbar...
Article
Detta är det andra av två blogginlägg om strategiprocessen. Del 1 fokuserade på den problembild vi ser. Denna del redovisar olika tekniker som kan användas för att skapa en mer...
Article
In the Consumer Goods industry, both B2B2C and B2B, the quality of the relationship with the customer is especially important in order to create sustainable loyalty.
Article
Detta är den första av två blogginlägg om strategiprocessen. Del 1 fokuserar på den problembild vi ser.
Article
Att nöjda kunder är de bästa kunderna är hos många en självklar sanning. Men att besluta om små och stora investeringar med enbart ökad kundnöjdhet som uppsida är inte självklart...
Article
Modebranschen har länge använt celebriteter i sin marknadsföring, i hopp om att öka varumärkets attraktion. Men är det alltid till varumärkets fördel? Även om vi inte sysslar specifikt med reklam...
Article
On their journey from product focus to customer focus and defining and refining their value propositions, most companies understand the importance of Customer Intelligence, especially in an era where availability of...
Article
Den ökade digitaliseringen har skapat många fördelar för företag – såväl kommersiella som operativa. Samtidigt har den också skapat ett maktskifte på marknaden där en allt mer välinformerad kund enklare...
Article
Industribolag blir allt mer beroende av sin eftermarknad och serviceverksamhet, men har de rätt setup för att möta de framtida utmaningarna inom detta område?
Article
Services are crucial to continued growth of Nordic industrial OEMs, but current approaches are stalling. Awareness and action must move from the aftermarket units to the corporate level. In this...
Article
Det har aldrig har varit så viktigt att bygga starka varumärken som nu. Från att tidigare kunnat basunera ut sitt budskap brett i många kanaler, får de flesta i dag...
Article
Digitaliseringen får genomslag och stor påverkan på alla typer av organisationer och branscher – varje dag. Vi ser att många nya företag och affärsidéer skapas tack vare digitaliseringen, vi ser...
Article
Vikten av att ha nöjda kunder, kan nog de flesta skriva under på. De flesta vet också om de har nöjda kunder eller ej och varför kunderna tycker som de...
Article
Kundupplevelse är ett ämne som ligger mig nära, dels för att kundfokus varit centralt i mina tidigare roller, dels för att jag tycker att området är väldigt spännande och inte...
Article
I dag har företag inte längre hela makten över sitt varumärke. Den har förskjutits till kunderna. På internet och framför allt i sociala medier finns det oändliga möjligheter för kunder...
Article
Många företag idag upplever att deras kunder blir allt mer lättrörliga. Det är dessutom dyrt att attrahera nya kunder. Så hur kan ditt företag bli bättre på att hålla kvar...
Article
De flesta företag överskattar den kundupplevelse de levererar. Så här tar du kontroll och skapar exceptionell Kundupplevelse by Design.
Article
Services are becoming increasingly important for Scandinavian product manufacturers, triggering a need for them to productify also their services. While these intangible products need investment and professional management just like...
Article
As growth in global industrial markets now is rapidly slowing down, Nordic manufacturing firms will soon need to revisit their approaches to differentiation and positioning. The long-term outlook for competing...
Article
Trenden mot ett ökat kundfokus är idag tilltagande. Detta gäller speciellt branscher med begränsad tillgång av nya lönsamma kunder och låga byteskostnader för kunder som vill byta leverantör. En allt...